Cronici este ceea ce definiția cronică

timp - înregistrarea evenimentelor istorice în ordine cronologică, unul dintre tipurile de scrieri istorice medievale, cum ar fi istoria românească. În plus, un gen literar - narative sau lucrări dramatice, stabilind istorice evenimentele Obiective în secvența lor temporală, precum și povești despre viața privată, folosind tehnici narative cronică, cum ar fi „Family Chronicle“ S. T. Aksakova. În cele din urmă, X. numită ziare și reviste gen scurt de fapte și evenimente.

↑ definiție excelentă

↓ definiție incompletă

Gr. chronika - cronica), un gen literar care cuprinde prezentarea evenimentelor istorice în succesiunea lor temporală. Spre deosebire de jurnalul sau roman istoric cronica descrie trecerea timpului în sine, mai degrabă decât sentimentele și conflictele de oameni. Plot-rolul jucat de timp în sine, narațiunea este construit ca o schimbare a scenei, imaginea reală. povești mitologice și epice timpurii se bazează pe cronicile legilor (de exemplu, povestiri biblice, „Povestea Ani apuse“, și așa mai departe. D.). În Evul Mediu Cronica a devenit un gen independent. În materialele Cronica Renașterii utilizate în literatura de specialitate: în piesele lui Shakespeare folosite materiale cronicile R. Holinshed. Apoi, există cronicile romantice: „Cronica Karl IX» P. Merimee. În literatura de specialitate ulterioară folosește adesea imaginea unui cronicar, imparțiale evenimentele de blocare Naratorul (F. M. Dostoievski), sau cronicile gen parodiate ( „Istoria unui oraș“ de Saltykov-Shchedrin). În secolul al 20-lea. Cronici caracteristici apar în lucrări documentar, în educație mare de romi, de exemplu, „Viața lui Klim Samgin“ Gorki.

↑ definiție excelentă

↓ definiție incompletă

↑ definiție excelentă

↓ definiție incompletă

Mijloace. interes sunt ilustrate X. miniaturile medievale. X. nu sunt doar un fel de Est. sursă, dar, de asemenea, monumente de arta (celebru mai ales au fost legate de secolul al 15-lea. thumbnail „mărimea Franței. cronică“).

X. ca tip ist. lucrări primite Miercuri răspândit în toate țările din secolul Zap. și Centrul. Europa. Un grup special format din X. extensivă bizantină (A se vedea articolul cultura bizantină ..) - Mondială și dedicat istoriei imperiului. Bizanț. X. a însemnat. impactul asupra cronicile din țările din Est. și sud-est. Europa.

De la începutul Renașterii există o hronistiki scădere treptată, reflectând ideologic global și metodologic. Criza medievale. istoriografiei. Istoricii Umanistii au respins Teologice. interpretare a istoriei și a prezentat ca o problemă majoră ist. lucrări pentru a stabili natura. motive Ist. evenimente.

Titlurile. "X." Este blocat în Europa. ist. știință și pentru multe opere de medievale. istoriografia Est. În Dr. Rusia (și în mai multe alte glorii. Țări) produs corespunzător X. au fost numite Annals (cronicari) și cronografe.

În timpurile moderne și contemporane, termenul „X.“ Este folosit ca titlu pentru eveniment Opinii succesorale Perioada (de ex. X. politice, culturale, sportive). Termenul „X.“ Se introduce numele anumitor arte. lucrări (P. Merimee, "Cronica curtea lui Carol IX", 1829; S. T. Aksakov, "Cronica de familie și amintiri", 1856).

Lit. Kosminskiy EA Istoriografia Evul Mediu (M.), 1963; Istoriografia medievală Vaynshteyn O. L. Europa de Vest, M.-L. 1964; Lyublinskaya A. D. Cronologia istoriei Evului Mediu, L. 1955; cronicari Malik Gaykazova (Gyurdzhan) NN XIV în franceză. istoricii din timpul său, M. 1970; Wattenbach W. Das Schriftwesen im Mittelalter, 4, Aufl. Graz, 1958; Lorenz O. Deutschlands Geschichtsquellen im Mittelalter. 3 Aufl. Bd 1-2, B. 1886; Brincken A. D. von, Studien zur lateinischen Weltchronik, D? Ss. 1957; Grundmann H. Geschichtsschreibung im Mittelalter, G ttingen, (1965) ?; Poole R. L. Cronici și analelor, Oxf. 1926 Krumbacher K. Geschichte der byzantinischen Literatur, 2 Aufl. M? Nch. 1897.

O. L. Vaynshteyn. Leningrad.

↑ definiție excelentă